Game Design Document¶
Voordat het team begint met programmeren, is het uitdenken van een game concept cruciaal. In de gamewereld is het daarom gebruikelijk een Game Design Document (GDD) op te stellen. In de docs
-map van het startproject vind je hier een template voor.
In het GDD komen onder andere de volgende onderdelen aan bod:
- Storyboard, de bijbehorende hoofdstukken hiervoor zijn: Verhaallijn, Game objects.
- Overzichtskaart
- UI Wireframes
Op het Gitlab project van je team vind je een aantal User Stories voor het GDD. Deze moeten nog verder aangevuld worden en dienen als basis voor de uit te voeren werkzaamheden.
Game Pitch Presentatie¶
Aan de hand van het GDD ga je een presentatie voorbereiden en geven aan de klas. Volgens de planning gebeurt dit in week 2 van Sprint 1. In deze presentatie van maximaal een kwartier breng je over wat het game concept speciaal maakt, wat de verhaallijn is en welke stappen een speler (ongeveer) doorloopt om het spel uit te kunnen spelen. Hierbij verwijs je onder andere naar de bedachte Rooms, Items en Characters.
De uitdaging hier is om in de beperkte tijd de Product Owner te overtuigen dat je game concept de investering van LucaStars waard is. Bereid deze presentatie goed voor en maak gebruik van audiovisuele materialen, bijvoorbeeld PowerPoint.
Product Backlog en Sprint Backlog
Het opbouwen van je Product Backlog aan de hand van het GDD is ook onderdeel van de oplevering! Zorg er dus voor dat alles klaar staat om direct na de Game Pitch presentatie de feedback van de Product Owner te verwerken, een Sprint Planning te kunnen doen en met de ontwikkeling van de game te kunnen starten.