Skip to content

Planning

Je werkt in sprints. Tijdens een sprint selecteer je de user stories van de Product Backlog die je denkt te kunnen gaan bouwen tijdens een sprint.

In totaal zijn er 3 sprints:

  • Sprint 1, duurt 3 weken en loopt van 3 februari t/m 21 februari 2025 (week 1 t/m 3).
  • Sprint 2, duurt 3 weken en loopt van 24 februari t/m 14 maart 2025 (week 4 t/m 6).
  • Sprint 3, duurt 3 weken en loopt van 17 maart t/m 4 april 2025 (week 7 t/m 9).

Hieronder volgen per sprint de belangrijke momenten, deze kun je als deadlines beschouwen. Je bent echter zelf verantwoordelijk voor het opstellen van een planning die rekening houdt met deze momenten.

Afspraken met docenten gaan voor!

Hoewel de planning met de grootste zorgvuldigheid is opgesteld, kunnen er per OUT/klas andere afspraken gemaakt worden. Bijvoorbeeld: Bij sommige OUTs is de eerste lesdag van de week altijd online. Een docent mag en kan tot op zekere hoogte daarom met de klas afspraken maken die afwijken van wat hieronder staat.

Sprint 1

Week 1

Eind van de week:

  • De teampagina is opgesteld.
  • Een samenwerkingscontract is opgesteld.
  • Het Game Design Document (GDD) is opgesteld.
  • Begonnen met je portfolio voor de evaluatiegesprekken.

Week 2

Voor de eerste les:

  • Het GDD is af en opgeleverd via de project repository in Gitlab.

Tijdens de eerste les:

  • Pitch presentatie aan de klas over het GDD.
  • Aan de hand van het GDD de Product Backlog volledig inrichten.
  • Aan de hand van de Product Backlog de Sprint Backlog van sprint 1 volledig inrichten.

Voor het einde van deze week:

  • Begonnen met de ontwikkeling van de game.
  • Begonnen met het Infrastucture Design Document (IDD).

Week 3

Dit is een roostervrije week en dus geen vakantie. Er zijn daarom geen lesactiviteiten, maar het telt wel mee in de sprint.

Sprint 2

Week 1

Voor de eerste les:

  • Concept versie van het Infrastructure Design Document is af en opgeleverd via de project repository in Gitlab.

Tijdens de eerste les:

  • Sprint review over sprint 1, verwachting is een prototype versie van de game.
  • Retrospective over sprint 1.

Direct na de eerste les:

  • Sprint planning voor sprint 2.
  • Sprint Backlog van sprint 2 volledig inrichten.

Voor het einde van de week:

  • Verder met de ontwikkeling van de game.

Week 2

Geen belangrijke momenten, ga door met de ontwikkeling van de game en andere werkzaamheden die nodig zijn.

Week 3

Tijdens de laatste les:

  • Sprint review over sprint 2, verwachting is een game in (uit)speelbare toestand.
  • Retrospective over sprint 2.

Voor het einde van de week:

  • Het Infrastructure onderzoek is af en opgeleverd via de project repository in Gitlab.

Sprint 3

Week 1

Tijdens de eerste les:

  • Sprint planning voor sprint 3.
  • Sprint Backlog van sprint 3 volledig inrichten.

Week 2

Geen belangrijke momenten, ga door met de ontwikkeling van de game en andere werkzaamheden die nodig zijn.

Week 3

Tijdens de laatste les:

  • Sprint review over sprint 3, verwachting is een game die volledig af is.
  • Retrospective over sprint 3.