Skip to content

Potentiele uitbreidingen

Het doel van het ontwikkelteam was om een zo klein mogelijke basis te realiseren waarmee je zoveel mogelijk kunt bereiken.

Dit neemt niet weg dat er op de game engine uitbreidingen mogelijk zijn waardoor je nog meer features zou kunnen ondersteunen in je spel, hierbij een aantal voorbeelden:

  • In plaats van alle actions in een lijst te tonen, ze daadwerkelijk in point-and-click elementen veranderen.
  • Of juist terug naar het typen van commando’s!
  • De inventory van een speler visueel tonen in de UI.
  • Een mini-game toevoegen die met een andere Web Component werkt dan de CanvasComponent.
  • De PlayerSession-objecten in de database opslaan, in plaats van als JSON-bestanden op het filesystem.
  • Een aparte versie van TextActionResult maken waarmee je tekst ook kunt animeren, bijvoorbeeld één voor één tonen op het scherm.
  • Een speciale tag in de tekst waarmee je tekst tijdelijk kan pauzeren, bijvoorbeeld in combinatie met bovenstaande uitdaging.
  • De GameState uitbreiden met informatie zoals Player name, HP en XP en deze altijd tonen.
  • Ondersteuning voor vechten met Characters toevoegen, vergelijkbaar met Pokemon gevechten. Werkt goed in combinatie met bovenstaande!

Dit is nog maar het topje van de ijsberg, voel je vrij om te experimenteren en iets anders dan de standaard te proberen.

Verdeel je tijd goed!

Let op dat je éérst je spel implementeert met zoveel mogelijk standaardfunctionaliteit en eisen en daarna pas wat uitdagingen gaat proberen. Er bestaat anders de kans dat je zoveel tijd besteedt aan de uitdagingen, dat je aan het eind van sprint 3 geen werkend geheel hebt. Dat zou zonde zijn! Met sommige van deze uitbreidingen moet je bij het schrijven van je Game Design Document al rekening houden.