Context¶
In blok 4 ga je en webshop ontwikkelen voor LucaStars. Dit doe je met een team van 5 tot 6 studenten.
Opdrachtgever¶
Omdat LucaStars zo ontzettend blij is met de games die in het vorige project zijn opgeleverd heeft de marketingafdeling van LucaStars bedacht om de games te koop aan te bieden in een speciaal hiervoor te bouwen webshop. Zo krijgt iedereen die graag text-based adventures speelt een prachtig aanbod voorgeschoteld!
Je begrijpt natuurlijk dat Bert Rongil - de CEO van Game Studio LucaStars - direct wild enthousiast werd over dit idee.
Omdat het bouwen van een webshop niet de core business is van LucaStars besteedt hij dit graag uit aan dezelfde ontwikkelaars van al die prachtige games.
Het is de bedoeling dat je met je team in een tijdsbestek van 9 weken een Proof of Concept oplevert voor een webshop waarin de opgeleverde games te koop worden aangeboden. Aan het einde van iedere sprint lever je met je team een werkend deelproduct van de webshop op en presenteer je deze aan de Product Owner (Chuck Le) en de CTO (Marley Elaine) van Game Studio LucaStars.
Organogram opdrachtgever¶
Om een goed beeld te krijgen van de opdrachtgever waar je voor werkt vind je hieronder het organogram van hun organisatie.
flowchart TD
A[Board of Directors] --- B[CEO: Bert Rongil]
B --- D[Creative Director: Guy Brush]
B --- E[Operations Director]
B --- F[Marketing & Public Relations]
D --- G[Game Design Director: Mel Ee]
E --- H[Production Coordinator]
E --- I[Quality Assuarance]
F --- J[Sales Director]
F --- K[Community Manager]
G --- L[Product Owner: Chuck Le]
G --- M[CTO: Marley Elaine]
Alles komt samen¶
Tijdens de vorige projecten heb je kennis gemaakt en gewerkt met de basisprincipes van (object georiënteerd) programmeren, databases, allerhande webtechnologieën, UX/UI design en infrastructure. Ook heb je geleerd hoe je moet samenwerken in een team, hoe je Scrum inzet om structuur aan je project te geven en ga zo maar door. Op deze wijze heb je mooie producten gemaakt: Dokkie, Code Exchange en The Game.
In het laatste project van dit studiejaar komt alles samen en wordt er van je verwacht dat je veel meer zelf doet. Denk bijvoorbeeld aan: user interface ontwerpen, requirements opstellen en omzetten naar user stories, een groot deel van de structuur van de code zelf opzetten, een database ontwerpen, technische documentatie opstellen, enzovoorts.