Voortgangsevaluatie¶
Tijdens een voortgangsevaluatie zal je met één of meerdere docenten je voortgang bespreken voor de vier leeruitkomsten die gelden voor deze opdracht.
Voorbereiding¶
In de voortgangsevaluatie zal het voornamelijk gaan om wat je hebt geleerd en hoe je dat hebt toegepast in de opdracht. Zorg er daarom voor dat je de volgende zaken hebt voorbereid:
- Je hebt de learning stories van de learning journey bijgewerkt.
- Je hebt een verslag van je sprint review geschreven in je sprint-report.
- Je hebt een retrospective geschreven over de afgelopen sprint en vastgelegd in je sprint-report
-
Je hebt een voortgangsrapportage gemaakt in je sprint-report Hiering leg je vast wat je hebt geleerd en kan laten zien voor ieder van de leeruitkomsten.
- Software (code, documentatie van tutorials, feedback in Scorion)
- Gebruikersinteractie (Documentatie: testplan, testresultaten, feedback van gebruikers)
- Persoonlijk leiderschap (Userstories, sprint review report, retrospective)
- Doelgericht interacteren (Documentatie)
Let op
Gebruik de voortgangsevaluator tool op de knowledgebase. Hiermee kan je je voortgang per leeruitkomst visueel vastleggen. Neem deze afbeeldingen op in je sprint-report.
Scorion¶
- Je commit het sprintreport naar je learning journey repository.
- Je opent een “voortgangsevaluatie” formulier in Scorion en voegt de link naar je sprintreport toe.
- Tijdens de voortgangsevaluatie noteer je de feedback die je krijgt in Scorion.
Waardering¶
De docenten zullen je werk waarderen met de volgende waarderingen:
Waardering | Omschrijving |
---|---|
Boven niveau | Het werk voldoet aan de eisen en overtreft de verwachtingen. De student begrijpt de concepten, kan ze in complexe situaties toepassen, uitleggen en toont zelfstandigheid en inzicht. Dit werk dient als een voorbeeld voor anderen in de klas |
Op niveau | De student beheerst de gevraagde leeruitkomst en laat dit zien aan de hand van genoeg uitgewerkte learning-en user stories. De concepten kunnen aan peers worden uitgelegd en zijn in verschillende situaties toegepast. Hoewel er zitten nog kleine onvolkomenheden in het werk zitten,is geen aanvullend werk nodig |
In ontwikkeling | Er is genoeg werk verzet ten opzichte van wat er op dit moment verwacht wordt en er is deels begrip van de concepten. De diversiteit en omvang van het werk toont niet aan dat de student alle onderdelen van de leeruitkomst beheerst. Er is aanvullend werk of herziening nodig om volledige leeruitkomst aan te tonen |
Onder niveau | Er is niet genoeg werk gedaan om te bepalen of de student de concepten begrijpt. Essentiële delen ontbreken, en het werk is onsamenhangend of onvolledig. Er is te weinig informatie om op losse punten feedback te geven |