Skip to content
Technische Informatica
Initializing search
Beroepstaken
Beroepstaken
🎓Basisvaardigheden
🎓Basisvaardigheden
💻 Computers
💻 Computers
Algoritmes
Bestanden en Mappen
Commandline interface (CLI)
Bestanden en mappen comprimeren
Spreadsheets (Excel)
Karakters en tekens
Het internet
Programmeren
Computer terminologie
Computer terminologie
Computer geheugen
📝 Taal
📝 Taal
Hulpmiddelen
Stijlgids taal
📐 Wiskunde
📐 Wiskunde
Mathjax
Grafieken in je documentatie
Getal representaties
👁️🗨️Gebruikersinteractie
👁️🗨️Gebruikersinteractie
Analyseren
Analyseren
Inspiratie analyse
Mindmap
Task flow
User Persona
User Stories
Ontwerpen
Ontwerpen
Brainstormen
Heuristieken
Prototype
Schets
Storyboard
User centered design
Wireflows
Wireframe
Game design
Game design
Formal Elements of Games
Realiseren
Realiseren
Fitts’s Law
Gebruikerstest
Guerilla test
Observatie test
Playtest
Manage & Control
Manage & Control
Think Make Check process (TMC)
🔗Organisatieprocessen
🔗Organisatieprocessen
Analyseren
Analyseren
Risicoanalyse
Organisatieprocessen Analyseren
BPMN
Business Model Canvas
Organogram
RACI
Ontwerpen
Ontwerpen
Role Based Access Control
Realiseren
Realiseren
Implementatieplan
Verandermanagement
Manage & Control
Manage & Control
IT Servicemanagement
🌐Infrastructuur
🌐Infrastructuur
Analyseren
Analyseren
CIA Triad
Communicatieprotocollen
Domeinnamenstructuur
OSI model
Penetration Testing
Tcp ip protocol stack
Ontwerpen
Ontwerpen
Applicatie Architecturen
Database Infrastructuur
IP-adressen
Netwerkarchitecturen
Template: Infrastructure Design
UML Deployment Diagram
Realiseren
Realiseren
SSH - Authorized Keys
Hosting
Netwerkterminologie
Shared hosting account
SSH - Verbinden met je webserver
Docker
Docker
Docker op Oege met algebouwde containers
Docker op Oege met Docker images
Edge computing
Edge computing
Raspberry pi
Raspberry pi
Installeren
Webserver
Webserver
Query string
Manage & Control
🛠️Software
🛠️Software
Analyseren
Analyseren
Penetration Testing
Requirements, user stories en acceptatiecriteria
Software testen
Ontwerpen
Ontwerpen
Functionele vereisten
Relationele databases
Relationele databases
Subtypering
Normaliseren
ERD
EERD
Testen
Uml
Uml
UML Class diagram
Use Case Diagram
Object georiënteerd ontwerpen
Object georiënteerd ontwerpen
Oop concepten
Oop concepten
Access modifier
Attribute
Klasse
Constructor
Generic
Interface
Methode
Object
Static variabelen en functies
Pijlers van oop
Realiseren
Realiseren
Data opslag
Data opslag
Data opslag in de web-browser
Bestandsformaten
Bestandsformaten
CSV bestandsformaat
JSON bestandsformaat
XML Bestandsformaat
Databases
Databases
Mysql workbench
Basis Principes
Basis Principes
Constanten
Datatype
Functie
Literal
Tekst representatie
Threads
Variabele
Variabelen in het computergeheugen
Loops
Loops
do-while-loop
for-loop
for-each loop
While-loop
Talen
Talen
CSS
Html
Javascript
Markdown
Markdown
Markdown basics
Admonitions
Code blocks
Markdown met VSCode
Mermaid diagrammen
Videos
Sql
Sql
Gegevens selecteren
Gegevens verfijnen
Gegevens sorteren
Gegevens aggeregeren
Gegevens bewerken
Typescript
Typescript
Introductie Typescript
Variabelen en datatypen
Operatoren
Je eerste applicatie
Platformen
Platformen
mkdocs
NodeJS
P5.js
P5.js
Basis
Basis
Basis
Coordinaten
Vormen
Kleuren
Beweging
Plaatjes inladen
Structuur van p5.js
Games
Games
Animatie
Collisiondetection
De gameloop
P5loop
User input
Code conventies
Code conventies
Code commentaar
Code layout
Magic numbers
Onderhoudbare code
Naamgeving
Naamgeving
Naamgeving van code bestanden
Naamgeving functies
Naamgeving variabelen
Taalspecifiek
Taalspecifiek
CSS Code Conventies
HTML Code Conventies
Code conventiesJavaScript
Python Code Conventies
Typescript Code Conventions
Web Development
Web Development
(Web) Developer Tools
Object-oriented programming
Object-oriented programming
Abstractie (Abstraction)
Inkapseling (Encapsulation)
Overerving (Inheritance)
Polymorfisme (Polymorphism)
Manage & Control
Manage & Control
Git
Git
Installeren
Gebruiken
Gebruiken
Git best practices
Git commandos
Git hulpprogramma’s
Git in Visual Studio Code
Git terminologie
Gitlab
Gitlab
Gitlab begrippen
Gitlab gebruikers rollen
⚙️Hardware Interfacing
⚙️Hardware Interfacing
Analyseren
Ontwerpen
Realiseren
Realiseren
Aansluiten
Aansluiten
Breadboard
Solderen
Communicatie
Communicatie
Iotroam
UART - Seriële communicatie
WebSerial API
Wireless 433 Mhz
Input
Input
Accelerometer
ADC
Analoog versus digitaal
DHT11
Knop en schakelaar
Light dependent resistor (LDR)
Potentiometer
Output
Output
7-segment display
LED en LED bar
Verwerking
Verwerking
Arduino Libraries Installeren
ESP32-C3 Supermini
ESP32-C3
ESP32-s3DevKitC-1
ESP32-S3
Manage & Control
Professional Skills
Professional Skills
👥Interacteren
👥Interacteren
Communiceren
Communiceren
Chatten
Documenteren
Richtlijnen voor een mail
Presenteren
Onderzoeksverslag
Onderzoeksverslag
Titelblad
Samenvatting
Inhoudsopgave
Inleiding
Kerntekst
Conclusie
Literatuurlijst
Partners
Samenwerken
Samenwerken
Belbin teamrollen
De vijf frustraties van teamwork volgens Lencioni
Lencioni’s piramide van teamwork
Samenwerkingscontract
De fasen van Tuckman
🗂️Organiseren
🗂️Organiseren
Ethiek
Ethiek
Beroepsethiek
Digitale Duurzaamheid
Digitale toegankelijkheid
Ethisch vraagstuk analyseren
Normen en waarden
Managen
Managen
Mvp
Planning poker
SCRUM
Vertical slice
Organisatorische Context
Organisatorische Context
Digitale Duurzaamheid
Risico analyse
Stakeholder
Stakeholder analyse
🧭Persoonlijk leiderschap
🧭Persoonlijk leiderschap
Ondernemend zijn
Ondernemend zijn
Coachingsgesprek
Learning story schrijven
Persoonlijke Profilering
Persoonlijke Profilering
Curriculum Vitae (CV)
Persona
Persoonlijke Ontwikkeling
Persoonlijke Ontwikkeling
SMART-leerdoelen
Eigenschappen en uitdagingen
Kernkwadrant
Reflecteren met STARRT
Feedback
Feedback
360 graden feedback formulier
Ik en jij methode
Inge model
Peerfeedback
4xG (Vier_keer_G)
Plannen
Plannen
Prioriteiten stellen
Time Management
🔍Onderzoeken
🔍Onderzoeken
Probleem aanpak
Probleem aanpak
Doelstelling
Onderzoeksvraag
Probleem analyse
Probleem Definitie
Probleemstelling
Vraagstelling
Onderzoeken
Onderzoeken
Gebruik van AI-tools in onderzoek
Bronanalyse
Bronbetrouwbaarheid
Bronnen zoeken
Bronrelevantie
Bronnen vermelden
ICT Research methods
Interviewen
Structuur van een literatuuronderzoek
Oplossen
Onderwijs
Onderwijs
Propedeuse
Propedeuse
Opdracht Profielpagina
Opdracht Profielpagina
1. Werkomgeving
2. Papieren schets
3. Front-end maken
4. Portflow
Learning Stories
Learning Stories
Actief informatie zoeken
Hulp vragen
Studievoortgang plannen
Effectief mijn tijd indelen
Actief om feedback vragen
Gepast communiceren
Gepast handelen
Scrum - principes toepassen
Ontwikkeldoelen opstellen
Haalbaarheid van taken inschatten
Specifieke, meetbare en haalbare doelen stellen
Feedback ontvangen
Taken prioriteiten
Feedback toepassen
Reflecteren en evalueren van de sprint
Documenteren als bewijs van Ontwikkeling
Documenteren in Begrijpelijke taal
Mijn gedrag analyseren
Professionele presentatie
Rekening houden met ethische en maatschappelijke normen en waarden
Scrum-waarden toepassen
Sterke en zwakke punten analyseren
Verantwoordelijkheid nemen
Software
Software
OOP objecten over het scherm laat bewegen in p5.js
SQL gebruiken om met een database te kunnen werken
UML diagram in project
User story schrijven op basis van de wensen van de gebruiker
Wat is een webapplicatie
Webapplicatie programmeren in JavaScript
Webapplicatie bouwen met Flask
Webpagina manipuleren met TypeScript
Webpagina manipuleren met behulp van Javascript en de DOM
Werkende website met Python
Asynchrone taken uitvoeren vanuit mijn code
Basisconcepten programmeren
Code conventions standaarden aanhouden
Code documenteren
Data in de webbrowser opslaan
data vanuit database naar webapplicatie sturen met behulp van JSON
Dataset simpele analyses uitvoeren
datavisualisatie in Python
Detecteren of twee objecten op het scherm elkaar raken
Eenvoudige problemen oplossen en deze om te zetten naar programmacode
Eenvoudige problemen oplossen met behulp van programmacode
front end uiterijk van een webapplicatie veranderen met CSS
front end van een webapplicatie bouwen met HTML
front end van een website bouwen in HTML en CSS
gitlab project managen met gitLab
Hashing in login formulieren gebruiken om veiligheid te verhogen
Markdown gebruiken om gestructureerde documentatie te schrijven
Met code graphische elementen programmeren met p5.js
Microcontroller lichtintensiteit temperatuur en luchtvochtigheid meten
microcontroller via Wifi informatie versturen van mijn microcontroller
microcontroller LED aansluiten en aansturen
Objectgeoriënteerd programmeren basisprincipes
Ontwikkelomgeving inrichten
project beheren met Git versiebeheer
Python basis van programmeren
Python basisconcepten
Python conditionele code schrijven
python een CSV file lezen
Python modulaire herbruikbare code schrijven
python naar een CSV file schrijven of het bestand wijzigen
Rekenen met breuken en letters om een rekenmachine te bouwen
Relationele database ontwerpen en implementeren
Samenwerken in git
Security testen van applicatie
Seriële interface data versturen van microcontroller
Typescript basisconcepten programmeren
Gebruikersinteractie
Gebruikersinteractie
User story schrijven op basis van de wensen van de gebruiker
Business IT Management
Business IT Management
Set-up
Set-up
Installatie
Virtuele environment
Git
Project starten
Flask
Verbinden database
Businness plan
ORM
Opdrachten
Opdrachten
Project Startup!
Dragons Den
De opdracht 2e semester
Software Engineering
Software Engineering
📅 Semester 1
📅 Semester 1
🪪 Profielpagina
💰 Dokkie
💰 Dokkie
Opdrachtbeschrijving
Standaarden en andere afspraken
Planning
Werkomgeving
Projectstructuur
User stories
Technische documentatie
Studiemateriaal
Studiemateriaal
Goed om te weten
Gebruik van de HBO-ICT.Cloud
Uitrollen naar de HBO-ICT.Cloud
Testen met Vitest
🗂️ Spiegelonderwijs
🗂️ Spiegelonderwijs
🎮 The Game
🎮 The Game
📓 Personeelshandboek
📓 Personeelshandboek
Professional Skills
Learning Stories
User Stories
Lesmateriaal
Scrum
Scrum
Scrum-rituelen
Scrum Master
Daily Stand-up
Sprint Planning
Documentatieplicht
Gebruik van Gitlab
Definition of Done
Technieken
Verwachte producten
Verwachte producten
Game
Game Design Document
Infrastructure Design Document
Portfolio
Gebruikersacceptatietesten
Overige
Planning
🎮 Projectbeschrijving
🎮 Projectbeschrijving
Context
Verhaallijn
Voorbeelden
Minimale eisen
LucaStars Game Awards
Code Conventies
Projectstructuur
Documentatie site
Git
HBO-ICT.Cloud
🧰 LucaStars Game Engine™
🧰 LucaStars Game Engine™
📝 Documentatie
📝 Documentatie
Introduction
Frontend (/src/web)
Backend (/src/api)
Game Engine (src/game-base)
Game Logic (src/game-implementation)
Frontend and Backend communication
API Reference
✋ Tutorials
✋ Tutorials
Instructievideos
GameObject toevoegen
Action toevoegen
Action implementeren
ActionResult toevoegen
Web Component toevoegen
Structuur aanbrengen
⚙️ Potentiele uitbreidingen
❓ Terminologie
❓ Terminologie
API Clients
API Endpoints
Backend / Server-side application
Express
Fetch API
Frontend / Client-side application
Git
JSON
MVC
MySQL
Node.js
NPM en Packages
package.json
Request en Response
Services
SOLID Principles
TSDoc
Web Components
🛒 Webshop
🛒 Webshop
📓 Personeelshandboek
📓 Personeelshandboek
Leeruitkomsten
Learning Stories
Voortgangsevaluaties
User Stories
Scrum
Scrum
Scrum-rituelen
Scrum Master
Daily Stand-up
Sprint Planning
Documentatieplicht
Gebruik van Gitlab en git
Definition of Done
Studiemateriaal
Planning
🎮 Projectbeschrijving
🎮 Projectbeschrijving
Context
Technieken
Verwachte producten
Verwachte producten
Webshop
Functioneel ontwerp
Technisch ontwerp
Software Testing
Infrastructure
Overige
Projectstructuur
Projectstructuur
Startproject
Frontend
Backend
Testing
Code Conventies
Documentatie site
HBO-ICT.Cloud
🔎 Studiemateriaal
🔎 Studiemateriaal
Third Party API's
Third Party API's
Discount Code API
HBO-ICT.Cloud E-mail API
LucaStars Game Activation Service
LucaStars Games API
LucaStars Payment Service Provider
Product Price Service
Zipcode API
CI/CD met de HBO-ICT.Cloud
Docker op Oege
Testen met Vitest
❓ Terminologie
❓ Terminologie
API Clients
API Endpoints
Backend / Server-side application
BPMN
Design Patterns
ERD en EERD
Express
Fetch API
Frontend / Client-side application
Git
JSON
MVC
MySQL
Node.js
NPM en Packages
Object Oriented Programming
package.json
Request en Response
Services
SOLID Principles
Third Party
TSDoc
Web Components
⌨️ Codelabs
⌨️ Codelabs
Programming
Object Oriented Programming
Game Development
Game Development
Opdracht 1
Cyber Security
Cyber Security
Opdracht 1
Semester 3
Semester 3
Digital forensics
Digital forensics
Theorie
Tooling
Vaardigheden
Onderzoek
Threat modeling
Threat modeling
Data flow diagrams
Frameworks
Technische Informatica
Technische Informatica
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Wat-is-wat?
Wat-is-wat?
Beroepstaak
Learning Journey
Professional Skill
Scorion
Leeruitkomsten Semester 1
Leeruitkomsten Semester 2
Opdracht 3
Opdracht 3
Omschrijving
Planning
Keuzeprojecten
Keuzeprojecten
Beheer afvalbakken (Scheidingsstations)
Bhv ondersteuning
Digitaal huisdier
Energie besparen
Plantenonderhoud
Toilet Gebruik
Mini opdrachten
Mini opdrachten
Userstories
Tekst generator
Draadloze Communicatie
Opdracht 4
Opdracht 4
Omschrijving
Planning
Robots
Robots
NAO
NAO
Python SDK
Programmeren
Pepper
Pepper
Programmeren
Netwerk
Deelopdracht Projectplan
Lesopdrachten
Lesopdrachten
LLM Assisted coding
Fusion
Fusion
Lesopdrachten
Lesopdrachten
✍️ Opdracht: Documenteer je profielpagina in GitLab met Markdown
🌱 Opdracht: Mindmap met Mermaid
🌍 Opdracht: Publiceer je profielpagina met GitLab CI/CD en GitLab Pages
Opdracht 3
¶
Hier vind je de informatie over opdracht 3 van TI.
Omschrijving